Na Kia is het nu General Motors dat een nieuw logo onthult. Een nieuwe visuele identiteit in lijn met de evolutie van het concern naar een nieuwe en duurzame mobiliteit met zijn nieuwe Ultium-platform als belangrijke pijler. Dat zal dienen voor verschillende elektrische voertuigen van de Amerikaanse constructeur.
Over het logo zelf kunnen we zeggen dat het eerder een evolutie dan een revolutie is. Waar het voordien een blauw vierkant was met witte kapitalen, zien we nu een omranding met afgeronde hoeken en nu de initialen in kleine letters. De kleurstelling bestaat uit een verloop van blauw, dat symbool staat voor "de schone lucht van een emissievrije toekomst". De onderlijnde 'm' is de link tussen de oude logo's van het merk en zijn nieuwe Ultium-platform, dat de vorm van een 'skateboard' aanneemt als basis van de toekomstige EV's van GM.
Het is een belangrijke inzet voor General Motors, want het Ultium-platform zal als basis dienen voor niet minder dan 30 nieuwe modellen wereldwijd van alle merken van de groep. De eerste concrete voordelen zijn de toekomstige GMC Hummer EV en de Cadillac Lyriq. Twee grote modellen die zullen worden gevolgd door meer bescheiden wagens, met ook compacte modellen in het vooruitzicht. Het doel van GM is om iedereen ter wereld achter het stuur van een EV te krijgen. Een ambitieus project waar een grote financiering voor nodig is, in de orde van 22 miljard euro tegen 2025. Er zijn echter nog geen specifieke plannen voor Europa.
(Bron : De Autogids)